Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε ως συνέχεια του δημοσιευθέντος
στις 05/06/2013: Πως καταρρίπτουμε τα επιχειρήματα των Vegans!, και αφού έγινα αποδέκτης μιας άνευ προηγουμένου επίθεσης!
Θα έλεγε κάποιος πως τα 1.000 και πλέον άρθρα που φιλοξενώ, εδώ και εφτά σχεδόν μήνες λειτουργίας του μπλογκ και οι παρολίγον 2.000.000 θεάσεις σε αυτό το διάστημα, θα ήταν ικανά να κερδίσουν τον σεβασμό των φίλων της σελίδας ώστε να μπορούμε να κάνουμε έναν γόνιμο διάλογο, με πιθανά χρήσιμα συμπεράσματα για όλους μας. Έγινε ακριβώς το αντίθετο!! Γράφτηκαν πολλές ανακρίβειες και αρκετά προσβλητικά σχόλια, τα οποία μετά από πολύ σκέψη αποφάσισα να απαντήσω, διότι θα ήταν χρήσιμο σε αρκετούς να δουν και την άλλη όψη του νομίσματος, καθώς η πολύπλευρη εξέταση των θεμάτων μόνον σε πρόοδο μπορεί να οδηγήσει.
Το πρώτο που έκανα ήταν να απομακρυνθώ από το εξελισσόμενο θέμα, ώστε να μπορώ να έχω την καλλίτερη και καθαρότερη δυνατή εικόνα του θέματος, για να μπορώ να το εξετάσω όσο πιο αμερόληπτα και χωρίς περιττούς συναισθηματισμούς, που εμπλέκουν πολύ συχνά τα πράγματα. Από την θέση του παρατηρητή λοιπόν, έκανα κάποιες πολύ κρίσιμες παρατηρήσεις.. Για αρχή διαπίστωσα για μία ακόμη φορά, πως οι άνθρωποι έχουμε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε τον λόγο και τις πράξεις μας είτε για να ωφελήσουμε είτε για να βλάψουμε και καθώς δέχτηκα ιδιαίτερα βλαβερά σχόλια, αποφάσισα να ακολουθήσω διαφορετική οδό και απλώς να αποτυπώσω την κατάσταση όπως ακριβώς την εξέλαβα, με ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην προσβάλω ανθρώπους που δεν γνωρίζω, όπως έκαναν εκείνοι μαζί μου, αλλά θίγοντας ακολουθούμενες συμπεριφορές και τακτικές! Συμπεριφορές, που ειλικρινά θυμίζουν πολύ έντονα φασιστικο/ναζιστικές τακτικές.
Και εξηγώ, δεν προσπαθώ να αλλάξω την άποψη σε κάποιον για την διατροφή που ακολουθεί, διότι ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΈΡΕΙ, ΟΎΤΕ ΕΊΝΑΙ ΔΙΚΉ ΜΟΥ ΔΟΥΛΕΙΆ. Μου είναι παντελώς αδιάφορο τι τρώει, πως και γιατί ο καθένας και το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει για όλους. Ανάμεσα στις διάφορες μόδες διατροφής που ανθούν τα τελευταία χρόνια, είναι και αυτήν των βήγκαν. Ομάδα ανθρώπων λοιπόν, από τους βήγκαν, αποφάσισαν πως για κάποιον λόγο πως είναι καλλίτεροι και γνωρίζουν περισσότερα από εμάς τους υπόλοιπους. Έτσι περιφέρονται με περίσσεια αλαζονεία παντού, κυρίως στο διαδίκτυο και προσπαθούν να επιβάλλουν την άποψή τους. Η όποια προσπάθεια επιβολής είναι έτσι κι αλλοιώς κατακριτέα, αλλά και τα επιχειρήματά τους, ανήκουν και αυτά στην ίδια κατηγορία. Αυτά λοιπόν θα αναλύσουμε ένα ένα παρακάτω! Θα παρακαλούσα τα τυχόν σχόλιά σας, να αφορούν σε απαντήσεις στις ερωτήσεις που θέτω παρακάτω, ώστε να λυθούν βάσιμες απορίες και να ακολουθήσει ένας γόνιμος διάλογος. Διευκρινίζω δε, πως θα δεχτώ όλα τα ευπρεπή σχόλια, ανεξαιρέτως, αλλά θα διαγράφω πάραυτα όλα όσα εμπεριέχουν χαρακτηρισμούς και προσβάλλουν άλλους ανθρώπους μαζί με αυτόν που τα έγραψε, καθώς τέτοιες συμπεριφορές κρίνονται ως βλαβερές και τοξικές!
Τα τελευταία χρόνια, όπως ξέρουμε, ανθούν διάφορες διατροφικές μόδες. Κάποια στιγμή, όμως, θα πρέπει να αντιληφθούμε πως αυτό είναι γέννημα της οικονομικής άνεσης που συμπίπτει με αυτά τα χρόνια. Πριν από μόλις 30 - 40 χρόνια, δεν μπορούσες να επικαλεστείς κάποια μόδα, πολύ απλά, διότι οι άνθρωποι κατανάλωναν μόνον ότι παρήγαγαν ή το πολύ αντάλλασσαν. Και επειδή οι καιροί είναι παράξενοι και δεν ξέρουμε τι θα φέρουν, ας μην κάνουμε μεγαλόστομες δηλώσεις, διότι ο άνθρωπος όταν τεθεί θέμα επιβίωσης, είναι ικανός να φάει, κυριολεκτικά, τα πάντα!
Εν πάση περιπτώσει, ανάμεσα σε όλες αυτές τις διατροφικές επιλογές, πολύ προσγειωμένα, έχω επιλέξει να ακολουθώ αυτήν των προγόνων μας, η οποία ούτε λίγο, ούτε πολύ γέννησε τα μεγαλύτερα μυαλά ανά τους αιώνες και παγκοσμίως. Το μόνο λοιπόν που έχω να προτείνω από αυτήν εδώ την σελίδα είναι το, "μέτρον άριστον", που συμβούλευαν και φυσικά, αυτό είναι στην διακριτική ευχέρεια του καθενός μας αν θα το ακολουθήσει ή όχι.
Παρότι λοιπόν, υπάρχουν γραφές και ευρήματα, που δείχνουν σαφέστατα τις συνήθειες των προγόνων μας, τον τελευταίο καιρό διαπιστώνω πως το διαδίκτυο, βρίθει από άρθρα που μεταφέρουν μία διαστρεβλωμένη εικόνα, για το τι έτρωγαν. Τα άρθρα αυτά, περιέχουν, στην καλλίτερη περίπτωση, την μισή αλήθεια και στην χειρότερη είναι εντελώς χαλκευμένα με σκοπό να παραπληροφορήσουν και να υποκινήσουν, με άγνωστους (τουλάχιστον για μένα) μέχρι στιγμής σκοπούς, τους ανθρώπους, τουλάχιστον σε κάτι διαφορετικό από τις παραδόσεις των προγόνων μας. Στο διαδίκτυο μπορεί να κυκλοφορεί το οτιδήποτε ανεξέλεγκτα, αλλά αν πραγματικά θέλουμε, να ξέρουμε την αλήθεια, καλά θα ήταν να κάνουμε την δική μας έρευνα για τα διδόμενα στοιχεία και να μην γινόμαστε έρμαια του καθενός!
Βλέπουμε λοιπόν, πολύ συχνά κείμενα που αφορούν την λεγόμενη "Ιπποκράτεια διατροφή", από τα οποία πολύ επιμελώς παραλείπετε παντού το κρέας. Είναι τέτοια η παραπληροφόρησις, που διάβασα ακόμη και ότι ο Ιπποκράτης ήταν ο πρώτος φυτοφάγος στην ιστορία!! (Έλεος!!) Θα ήταν σκόπιμο όμως όταν ασχολούμαστε και αναφέρουμε μεγέθη όπως ο, δικαίως αποκαλούμενος, "πατέρας της ιατρικής" και μέγιστος ιατρός Ιπποκράτης, να γνωρίζουμε και τι αληθεύει! Για να δούμε λοιπόν τι συμβουλεύει ο ίδιος στο έργο του "Περί διαίτης υγιεινής":
Γίνεται ξεκάθαρο λοιπόν πως ο μέγας Ιπποκράτης, όχι μόνον δεν κατηγορεί το κρέας, αλλά μας δίνει και συμβουλές πως να το καταναλώνουμε!!
Εφόσον ξεκαθαρίσαμε πως, πράγματι ο Ιπποκράτης, θεωρεί το κρέας, τροφή, ας δούμε τι λέει και γι` αυτές γενικότερα:
Ο συγγραφέας (Ιπποκράτης) λέει πώς οι τροφές στη φυσική τους μορφή έχουν διαφορετικές ιδιότητες από αυτές που τροποποιούνται με την "ανθρώπινη τέχνη". Λέει λοιπόν πως οι κλιματολογικές συνθήκες καθορίζουν το περιεχόμενο και την πυκνότητα της θρεπτικής αξίας των τροφών. Τροφές που προέρχονται από ξηρές περιοχές περιέχουν λιγότερο νερό και η συγκέντρωση των θρεπτικών συστατικών τους είναι υψηλότερη. Οι άνθρωποι που χρειάζονται να δυναμώσουν πρέπει να τρώνε τροφές που προέρχονται περιοχές με ξηρό κλίμα. Με αυτό τον τρόπο δε θα χρειάζονται να τρώνε μεγάλη ποσότητα τροφών και δε θα υποφέρουν τόσο κατά την περίοδο ανάρρωσης. Παράλληλα με τις θεραπευτικές ιδιότητες των τροφών, ο Ιπποκράτης εξετάζει πώς ατομικά χαρακτηριστικά μπορούν να επηρεάσουν την ξεχωριστή αντίδραση του κάθε ανθρώπου στις διάφορες τροφές και ποσότητες τροφής.
Στην "Αρχαία Ιατρική", ο συγγραφέας τονίζει πως δεν πρέπει να διακρίνουμε την κάθε τροφή ως καλή ή κακή, αλλά πρέπει να λέμε πως παράγει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα, σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, σε ορισμένη ποσότητα ή συγκέντρωση. Οι τροφές που δεν έχουν καμία θρεπτική αξία δεν μπορούν να κάνουν ούτε καλό ούτε κακό, αλλά θεωρούνται αδύναμες.
Και μιας και κάποιοι μου κάνατε παρατήρηση για το όνομα της σελίδος "Η τροφή μας το φάρμακό μας", σας προσκαλώ/προκαλώ όλους σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης, να μου βρείτε έστω και μία πρόταση κατά του κρέατος που να είπε ο Ιπποκράτης και υπόψιν όχι τα πλασματικά και υποκινούμενα που αναπαράγονται ευρέως από το διαδίκτυο, που γράφει ο καθένας ότι θέλει, αλλά με πηγή να δω εξ ολοκλήρου το κείμενο και όχι απομονωμένο ώστε να συμφωνεί με αυτό που θέλετε να δηλώσετε!
Οι άνθρωποι, όχι απλώς δεν κατηγορούσαν το κρέας, είχαν θεοποιήσει και το κυνήγι, μέσω της Άρτεμης!! Έκαναν θυσίες ζώων τακτικά, αφιερώνοντας το αίμα στην θεότητα που τιμούσαν και μοιράζοντας το κρέας στους ανθρώπους και τα συμπόσιά τους ήταν γεμάτα λογιών - λογιών λιχουδιές, πολλές από αυτές κρέας και φυσικά ψάρια... Αρχαιοελληνικό τραπέζι. ΤΙ ΕΤΡΩΓΑΝ πρωί -μεσημέρι- βράδυ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.ΓΕΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ...!
Και εδώ διαπιστώνουμε τις κρεατοφαγικές τους συνήθειες, από έγκυρες πηγές: Το κρέας στην διατροφή των αρχαίων Ελλήνων.
Αν λοιπόν η κρεατοφαγία έχει αρνητικές επιπτώσεις στον ανθρώπινο οργανισμό, ή έστω στην Φύσι, πως είναι δυνατόν να μην στηλιτεύεται ή τουλάχιστον να μην αναφέρετε από τους προγόνους μας; Η ύπαρξη, η στάση, τα σοφά λεγόμενά τους
ήταν, είναι, και συνεχίζουν να είναι ύμνος στην Ζωή και την Φύσι. Ταυτόχρονα έχουν ασχοληθεί με τα πάντα, ακόμη σήμερα εμείς, απλώς τους επιβεβαιώνουμε και θέλετε να μας πείτε πως αυτά, τα απαράμιλλης κριτικής σκέψης όντα, δεν καταπιάστηκαν με τις όποιες επιπτώσεις του κρέατος στη υγιεία τους/μας; Ή ότι τους διέφυγε, ειδικά την στιγμή που δίνουν και σαφείς οδηγίες κατανάλωσης του! Φροντίστε λοιπόν, την επομένη φορά που θα αναφέρετε τον Ιπποκράτη να είστε, το λιγότερο, πιο διαβασμένοι!
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τον Πυθαγόρα και περίφημη "Πυθαγόρεια διατροφή", την οποία αναπαραγάγουν δεόντως οι απανταχού βίγκαν. Κατ` αρχήν, είναι εντελώς ανυπόστατο να καθορίζεται η διατροφή ολόκληρου του Ελληνικού λαού από έναν και μόνον άνθρωπο. Επίσης, εντελώς πληροφοριακά, ο Πυθαγόρας πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην ανατολή και την Αίγυπτο, τουτ` έστιν πως η προτεινόμενη από αυτόν διατροφή και συνήθεια, δεν αφορά Ελληνικές διατροφικές συνήθειες, αλλά ανατολικές. Το αν είναι υγιεινή ή όχι, ας το επιλέξει ο καθένας για τον εαυτό του, αλλά παρακαλώ μην παραπλανείτε ανθρώπους με ψευδή και ελλειπή στοιχεία!
Κάτι που επίσης χρησιμοποιείτε συχνά στο λόγο σας, ως επιχείρημα, είναι και η ψυχή των ζώων. Μάλιστα... Δεν νομίζετε πως για να μπορεί να γίνει ένας διάλογος χρειάζεται να μιλάμε όλα τα συνδιαλεγόμενα μέρη για το ίδιο πράγμα; Πως μπορεί κάτι τέτοιο να καταστεί δυνατόν, από την στιγμή που η ύπαρξη της ψυχής, ΔΕΝ έχει τεκμηριωθεί; Εφόσον κάτι δεν το έχουμε ορίσει επαρκώς, πως μπορούμε να ξέρουμε πότε το πήραμε ή κάναμε οτιδήποτε που να σχετίζεται μαζί του;
Αλλά ας πάρουμε αυθαίρετα, ως δεδομένη την ύπαρξή της κι ας πάρουμε, επίσης αυθαίρετα, ως δεδομένο πως κόβοντας την ροή που κρατά ζωντανό ένα ζώο, του παύουμε και την ψυχή. Εξηγήστε μου τώρα με αυτά τα, δικά σας (αυθαίρετα), δεδομένα, γιατί η ίδια πρακτική έχει διαφορετικές επιπτώσεις στα φυτά; Ή μήπως το φυτό δεν ζει και δεν έχει ψυχή; Ή μήπως κόβοντας την ροή που κρατά
αυτό ζωντανό, δεν το σκοτώνουμε; Τότε γιατί μαραίνεται και σαπίζει μετα από λίγο καιρό;
Από ό,τι ξέρω: Τα φυτά έχουν ψυχή, αισθάνονται, διαισθάνονται, «βλέπουν», «ακούνε», έχουν μνήμη.
Με ποιον μηχανισμό, από την στιγμή που έχουν υποστεί την ίδια διαδικασία, το ένα είναι δολοφονία και αρπαγή ψυχής και το άλλο όχι;
Και ένα ερώτημα, ειδικά για τις γυναίκες βήγκαν, αλήθεια για τις κατσαρίδες, τα κουνούπια, τα ποντίκια κ.τ.λ. έχετε κάποιο ειδικό χώρο που τις πηγαίνετε για να μην σας ενοχλούν ή μήπως τα συγκεκριμένα έντομα και τα τρωκτικά αφορούν, για σας, μία πιο κατώτερη μορφή ψυχής, οπότε δεν πειράζει αν τα σκοτώσετε;
Μήπως να κατασκευάζατε ένα πίνακα με ένα διάγραμμα/οδηγία για το πόσο ψυχή έχει ο κάθε οργανισμός, για να ξέρουμε κι εμείς οι υπόλοιποι τις διαβαθμίσεις;
Έχω επίσης μία απορία ειδικά για τους χριστιανούς βήγκαν: Εφόσον με το δικά σας δεδομένα όταν τρώμε οτιδήποτε ζωικό, είμαστε δολοφόνοι, τότε τι ήταν ο Ιησούς που μοίραζε ψάρια κατά την διάρκεια συγκέντρωσης; Τελικά πείτε μου ο Ιησούς, ήταν δολοφόνος όπως εμείς οι υπόλοιποι ή θεάνθρωπος και άρα ήξερε πως αυτό που έκανε ήταν το πρέπον; Και εν τέλει, πείτε μας είστε βήγκαν (για τις ιδέες μιλώ πάντα και όχι για τις διατροφικές συνήθειες) ή χριστιανοί, γιατί αν είστε και τα δύο μαζί μάλλον πρόκειται για σχιζοφρένεια καθώς τα υποστηριζόμενα από τις δύο απόψεις είναι αντικρουόμενα!
Ανάμεσα στα επιχειρήματά σας, αναφέρετε συχνά την φυσιολογία του ανθρώπου. Και ερωτώ, πως γίνεται στην σύγκριση σαρκοφάγων-φυτοφάγων-παμφάγων, να συμπεριελαμβάνετε και τον άνθρωπο; Πως θέλετε να λάβω υπόψιν μία ανόμοια σύγκριση; Ανάμεσα σε αυτά και τον άνθρωπο υπάρχει μία αλλά τεράστια διαφορά: τα μεν τρώνε ωμά ενώ εμείς μαγειρεμένα, εδώ και χιλιετίες!!! Για να γίνει εφικτή μία τέτοια σύγκριση ή θα πρέπει κάποιοι από εμάς να τα τρώνε όλα ωμά, ώστε μετά από αρκετά μεγάλο διάστημα να δούμε τις επιπτώσεις αυτής της διατροφής ή θα πρέπει να αρχίσουμε να μαγειρεύουμε στα ζώα. Ότι και να κάνουμε, θα πρέπει να περάσουν χιλιετίες μέχρι να διαμορφωθεί σύμφωνα με τις νέες συνήθειες ο εκάστοτε νέος οργανισμός και άρα να δύναται να είναι συγκρίσιμος!
Κάτι ακόμη που επικαλείστε και μου έκανε πραγματικά εντύπωση είναι το, πηγαίνετε και σκοτώστε τα ζώα με τα γυμνά σας χέρια, αν μπορείτε, λες και αυτοί που δεν τρώνε κρέας κάνουν μόνοι τους την διαδικασία που χρειάζεται ένα φυτό για να φτάσει να μπει στο πιάτο μας. Θέλετε να μας πείτε πως ακόμη και αν είσασταν σε θέση να παράγετε μόνοι σας τα τρόφιμά σας, αυτό θα το κάνατε με τα χέρια σας κι όχι μηχανοκίνητα; Δηλαδή... έλεος!!
Επόμενο θέμα, που χρησιμοποιείτε κατά κόρον, είναι αυτό της ηθικής και της συνείδησης. Ότι είστε αδιάβαστοι, πλέον το θεωρώ δεδομένο, αλλά εδώ τίθεται θέμα για το αν είστε και ανεπίδεκτοι μαθήσεως. Για να δούμε, λοιπόν, τι σημαίνουν αυτές οι δύο λέξεις που τόσο συχνά χρησιμοποιείτε για να μας κατηγορήσετε;
Ηθικός: από το ήθος/έθος = συνήθεια, εξ ου και τα έθιμα (συνήθειες).
Ήθος: το σύνολο των ψυχικών ιδιοτήτων του ανθρώπου, ο ατομικός χαρακτήρας.
Ήθη: ο τρόπος με τον οποίον ζει και συμπεριφέρεται ένα άτομο ή μία ομάδα ατόμων στην καθημερινή ζωή.
Όταν λοιπόν το ήθος και η ηθική του καθενός μας διαμορφώνεται από τις ατομικές ή έστω ομαδικές συνήθειές μας, με ποιο δικαίωμα ξεχωρίζετε τι είναι συνολικά ηθικό ή όχι; Πως απαιτείτε οι δικές σας συνήθειες να καθορίσουν την καθολική ηθική;
Το αυτό συμβαίνει και με την συνείδηση: από το συν + είδηση (οίδα/γνωρίζω) = επίγνωση, αντίληψη, σαφής και βαθιά επίγνωση κάποιου πράγματος, αυτεπίγνωση. Η επίγνωσις υπό τινός των ιδίων σκέψεων και πράξεων. Αποδείξτε λοιπόν ότι υπάρχει καθολική συνείδηση και ηθική και ποιες είναι αυτές για να μπορέσουμε να πάμε παρακάτω. Εξηγήστε μου επίσης, πως η δική σας αντίληψη και οι δικές σας πεποιθήσεις για την ηθική και την συνείδηση καθορίζουν και των υπολοίπων πάνω στον πλανήτη. Άλλη η ηθική και η συνείδηση ενός χριστιανού, άλλη του μουσουλμάνου, κ.λπ. άλλη του Έλληνα, άλλη του Τούρκου, κ.λπ., άλλη του ανθρώπου της πόλης, άλλη αυτού από το χωριό, και ούτω καθ` εξής... Δεν μπορεί, λοιπόν, να θέλετε να επιβάλλετε πράγματα που δεν γίνεται να οριστούν επακριβώς ή αφορούν το ιδίωμα το καθενός. Εκτός αν είστε κάποια άλλη ράτσα ανθρώπων ανώτεροι από τους υπολοίπους που έχετε την δυνατότητα να καθορίζετε και τους άλλους!!! Ή μήπως είχατε καμμία επιφοίτηση (μέρες που είναι), άλλοι από το άγιο πνεύμα και άλλοι από τον Απόλλωνα; Να μας το πείτε να το ξέρουμε, γιατί αν είναι έτσι θυμίζετε πολύ έντονα, επιούσιους λαούς και άριες φυλές, πράγματα που όλοι ξέρουμε ότι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα και έχουμε δει τα αποτελέσματά τους στην ανθρωπότητα, ούκ ολίγες φορές και τα οποία ήταν πάντα καταστρεπτικά και ολέθρια!
Στο κάτω - κάτω όλοι ζούμε με τις επιλογές μας και "πληρώνουμε" για αυτές, αν εγώ κάνω λάθος έχει η πάνσοφη Φύσις μηχανισμούς να πάρω αυτό που μου αρμόζει εγώ και όλοι μας, εσάς ποιος σας διόρισε "εκτελεστικά" της όργανα ή σωτήρες μας;
Είπαμε πως είναι επιλογή μας αν θα ωφελήσουμε ή θα βλάψουμε, μήπως λοιπόν να σας πει και κάποιος που έγινε αποδέκτης της βλαβερής σας συμπεριφοράς, πως την λαμβάνουν οι υπόλοιποι άνθρωποι, για να δείτε κι εσείς τι λέει και η συνείδηση (αντίληψη) των άλλων;
Όλες αυτές τις ημέρες "ξεσκίζετε την σάρκα μου" (όχι κυριολεκτικά, αλλά μία ματιά στα σχόλιά σας στο facebook, αρκεί για να γίνει αντιληπτό), την στιγμή που προσπαθείτε να μας πείσετε για να κάνουμε το αντίθετο στα ζώα, ΕΎΓΕ!!! Πιο υποκριτική συμπεριφορά δεν μπορώ να θυμηθώ, εκτός αν νομίζετε ότι μιλάτε στον υπολογιστή που έχετε μπροστά σας κάθε φορά. Σημειώστε, λοιπόν ότι υπάρχει ένα χειρότερο έγκλημα από αυτό που εσείς χαρακτηρίζετε έγκλημα και αυτό είναι η "αιμοβόρα διάθεσή σας" προς οποιονδήποτε έχει διαφορετική άποψη.
Ακόμη και αν δεν αντιλαμβάνεστε τι κάνετε κάθε φορά που προσπαθείτε να επιβάλετε τη άποψή σας, ως αποδέκτης αυτής, οφείλω να σας ενημερώσω πως η συμπεριφορά σας είναι εντελώς ενεργειοβόρα και ψυχοβόρα και για όποιον δεν γνωρίζει βορά σημαίνει τρώω/τροφή, για να καταλάβετε πόσο αντιφατικό είναι από την μία να υποστηρίζεις να μην τρώμε ζώα, επειδή κατά την γνώμη σας είναι κακό και από την άλλη να διαπράττεις κάτι χείριστο "τρώγοντας" την ενέργεια και την ψυχή αυτών που έχουν άλλη γνώμη!
Και εδώ διαπιστώνουμε τις κρεατοφαγικές τους συνήθειες, από έγκυρες πηγές: Το κρέας στην διατροφή των αρχαίων Ελλήνων.
ήταν, είναι, και συνεχίζουν να είναι ύμνος στην Ζωή και την Φύσι. Ταυτόχρονα έχουν ασχοληθεί με τα πάντα, ακόμη σήμερα εμείς, απλώς τους επιβεβαιώνουμε και θέλετε να μας πείτε πως αυτά, τα απαράμιλλης κριτικής σκέψης όντα, δεν καταπιάστηκαν με τις όποιες επιπτώσεις του κρέατος στη υγιεία τους/μας; Ή ότι τους διέφυγε, ειδικά την στιγμή που δίνουν και σαφείς οδηγίες κατανάλωσης του! Φροντίστε λοιπόν, την επομένη φορά που θα αναφέρετε τον Ιπποκράτη να είστε, το λιγότερο, πιο διαβασμένοι!
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τον Πυθαγόρα και περίφημη "Πυθαγόρεια διατροφή", την οποία αναπαραγάγουν δεόντως οι απανταχού βίγκαν. Κατ` αρχήν, είναι εντελώς ανυπόστατο να καθορίζεται η διατροφή ολόκληρου του Ελληνικού λαού από έναν και μόνον άνθρωπο. Επίσης, εντελώς πληροφοριακά, ο Πυθαγόρας πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην ανατολή και την Αίγυπτο, τουτ` έστιν πως η προτεινόμενη από αυτόν διατροφή και συνήθεια, δεν αφορά Ελληνικές διατροφικές συνήθειες, αλλά ανατολικές. Το αν είναι υγιεινή ή όχι, ας το επιλέξει ο καθένας για τον εαυτό του, αλλά παρακαλώ μην παραπλανείτε ανθρώπους με ψευδή και ελλειπή στοιχεία!
Κάτι που επίσης χρησιμοποιείτε συχνά στο λόγο σας, ως επιχείρημα, είναι και η ψυχή των ζώων. Μάλιστα... Δεν νομίζετε πως για να μπορεί να γίνει ένας διάλογος χρειάζεται να μιλάμε όλα τα συνδιαλεγόμενα μέρη για το ίδιο πράγμα; Πως μπορεί κάτι τέτοιο να καταστεί δυνατόν, από την στιγμή που η ύπαρξη της ψυχής, ΔΕΝ έχει τεκμηριωθεί; Εφόσον κάτι δεν το έχουμε ορίσει επαρκώς, πως μπορούμε να ξέρουμε πότε το πήραμε ή κάναμε οτιδήποτε που να σχετίζεται μαζί του;
Αλλά ας πάρουμε αυθαίρετα, ως δεδομένη την ύπαρξή της κι ας πάρουμε, επίσης αυθαίρετα, ως δεδομένο πως κόβοντας την ροή που κρατά ζωντανό ένα ζώο, του παύουμε και την ψυχή. Εξηγήστε μου τώρα με αυτά τα, δικά σας (αυθαίρετα), δεδομένα, γιατί η ίδια πρακτική έχει διαφορετικές επιπτώσεις στα φυτά; Ή μήπως το φυτό δεν ζει και δεν έχει ψυχή; Ή μήπως κόβοντας την ροή που κρατά
αυτό ζωντανό, δεν το σκοτώνουμε; Τότε γιατί μαραίνεται και σαπίζει μετα από λίγο καιρό;
Από ό,τι ξέρω: Τα φυτά έχουν ψυχή, αισθάνονται, διαισθάνονται, «βλέπουν», «ακούνε», έχουν μνήμη.
Με ποιον μηχανισμό, από την στιγμή που έχουν υποστεί την ίδια διαδικασία, το ένα είναι δολοφονία και αρπαγή ψυχής και το άλλο όχι;
Και ένα ερώτημα, ειδικά για τις γυναίκες βήγκαν, αλήθεια για τις κατσαρίδες, τα κουνούπια, τα ποντίκια κ.τ.λ. έχετε κάποιο ειδικό χώρο που τις πηγαίνετε για να μην σας ενοχλούν ή μήπως τα συγκεκριμένα έντομα και τα τρωκτικά αφορούν, για σας, μία πιο κατώτερη μορφή ψυχής, οπότε δεν πειράζει αν τα σκοτώσετε;
Μήπως να κατασκευάζατε ένα πίνακα με ένα διάγραμμα/οδηγία για το πόσο ψυχή έχει ο κάθε οργανισμός, για να ξέρουμε κι εμείς οι υπόλοιποι τις διαβαθμίσεις;
Έχω επίσης μία απορία ειδικά για τους χριστιανούς βήγκαν: Εφόσον με το δικά σας δεδομένα όταν τρώμε οτιδήποτε ζωικό, είμαστε δολοφόνοι, τότε τι ήταν ο Ιησούς που μοίραζε ψάρια κατά την διάρκεια συγκέντρωσης; Τελικά πείτε μου ο Ιησούς, ήταν δολοφόνος όπως εμείς οι υπόλοιποι ή θεάνθρωπος και άρα ήξερε πως αυτό που έκανε ήταν το πρέπον; Και εν τέλει, πείτε μας είστε βήγκαν (για τις ιδέες μιλώ πάντα και όχι για τις διατροφικές συνήθειες) ή χριστιανοί, γιατί αν είστε και τα δύο μαζί μάλλον πρόκειται για σχιζοφρένεια καθώς τα υποστηριζόμενα από τις δύο απόψεις είναι αντικρουόμενα!
Ανάμεσα στα επιχειρήματά σας, αναφέρετε συχνά την φυσιολογία του ανθρώπου. Και ερωτώ, πως γίνεται στην σύγκριση σαρκοφάγων-φυτοφάγων-παμφάγων, να συμπεριελαμβάνετε και τον άνθρωπο; Πως θέλετε να λάβω υπόψιν μία ανόμοια σύγκριση; Ανάμεσα σε αυτά και τον άνθρωπο υπάρχει μία αλλά τεράστια διαφορά: τα μεν τρώνε ωμά ενώ εμείς μαγειρεμένα, εδώ και χιλιετίες!!! Για να γίνει εφικτή μία τέτοια σύγκριση ή θα πρέπει κάποιοι από εμάς να τα τρώνε όλα ωμά, ώστε μετά από αρκετά μεγάλο διάστημα να δούμε τις επιπτώσεις αυτής της διατροφής ή θα πρέπει να αρχίσουμε να μαγειρεύουμε στα ζώα. Ότι και να κάνουμε, θα πρέπει να περάσουν χιλιετίες μέχρι να διαμορφωθεί σύμφωνα με τις νέες συνήθειες ο εκάστοτε νέος οργανισμός και άρα να δύναται να είναι συγκρίσιμος!
Κάτι ακόμη που επικαλείστε και μου έκανε πραγματικά εντύπωση είναι το, πηγαίνετε και σκοτώστε τα ζώα με τα γυμνά σας χέρια, αν μπορείτε, λες και αυτοί που δεν τρώνε κρέας κάνουν μόνοι τους την διαδικασία που χρειάζεται ένα φυτό για να φτάσει να μπει στο πιάτο μας. Θέλετε να μας πείτε πως ακόμη και αν είσασταν σε θέση να παράγετε μόνοι σας τα τρόφιμά σας, αυτό θα το κάνατε με τα χέρια σας κι όχι μηχανοκίνητα; Δηλαδή... έλεος!!
Επόμενο θέμα, που χρησιμοποιείτε κατά κόρον, είναι αυτό της ηθικής και της συνείδησης. Ότι είστε αδιάβαστοι, πλέον το θεωρώ δεδομένο, αλλά εδώ τίθεται θέμα για το αν είστε και ανεπίδεκτοι μαθήσεως. Για να δούμε, λοιπόν, τι σημαίνουν αυτές οι δύο λέξεις που τόσο συχνά χρησιμοποιείτε για να μας κατηγορήσετε;
Ηθικός: από το ήθος/έθος = συνήθεια, εξ ου και τα έθιμα (συνήθειες).
Ήθος: το σύνολο των ψυχικών ιδιοτήτων του ανθρώπου, ο ατομικός χαρακτήρας.
Ήθη: ο τρόπος με τον οποίον ζει και συμπεριφέρεται ένα άτομο ή μία ομάδα ατόμων στην καθημερινή ζωή.
Όταν λοιπόν το ήθος και η ηθική του καθενός μας διαμορφώνεται από τις ατομικές ή έστω ομαδικές συνήθειές μας, με ποιο δικαίωμα ξεχωρίζετε τι είναι συνολικά ηθικό ή όχι; Πως απαιτείτε οι δικές σας συνήθειες να καθορίσουν την καθολική ηθική;
Το αυτό συμβαίνει και με την συνείδηση: από το συν + είδηση (οίδα/γνωρίζω) = επίγνωση, αντίληψη, σαφής και βαθιά επίγνωση κάποιου πράγματος, αυτεπίγνωση. Η επίγνωσις υπό τινός των ιδίων σκέψεων και πράξεων. Αποδείξτε λοιπόν ότι υπάρχει καθολική συνείδηση και ηθική και ποιες είναι αυτές για να μπορέσουμε να πάμε παρακάτω. Εξηγήστε μου επίσης, πως η δική σας αντίληψη και οι δικές σας πεποιθήσεις για την ηθική και την συνείδηση καθορίζουν και των υπολοίπων πάνω στον πλανήτη. Άλλη η ηθική και η συνείδηση ενός χριστιανού, άλλη του μουσουλμάνου, κ.λπ. άλλη του Έλληνα, άλλη του Τούρκου, κ.λπ., άλλη του ανθρώπου της πόλης, άλλη αυτού από το χωριό, και ούτω καθ` εξής... Δεν μπορεί, λοιπόν, να θέλετε να επιβάλλετε πράγματα που δεν γίνεται να οριστούν επακριβώς ή αφορούν το ιδίωμα το καθενός. Εκτός αν είστε κάποια άλλη ράτσα ανθρώπων ανώτεροι από τους υπολοίπους που έχετε την δυνατότητα να καθορίζετε και τους άλλους!!! Ή μήπως είχατε καμμία επιφοίτηση (μέρες που είναι), άλλοι από το άγιο πνεύμα και άλλοι από τον Απόλλωνα; Να μας το πείτε να το ξέρουμε, γιατί αν είναι έτσι θυμίζετε πολύ έντονα, επιούσιους λαούς και άριες φυλές, πράγματα που όλοι ξέρουμε ότι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα και έχουμε δει τα αποτελέσματά τους στην ανθρωπότητα, ούκ ολίγες φορές και τα οποία ήταν πάντα καταστρεπτικά και ολέθρια!
Στο κάτω - κάτω όλοι ζούμε με τις επιλογές μας και "πληρώνουμε" για αυτές, αν εγώ κάνω λάθος έχει η πάνσοφη Φύσις μηχανισμούς να πάρω αυτό που μου αρμόζει εγώ και όλοι μας, εσάς ποιος σας διόρισε "εκτελεστικά" της όργανα ή σωτήρες μας;
Είπαμε πως είναι επιλογή μας αν θα ωφελήσουμε ή θα βλάψουμε, μήπως λοιπόν να σας πει και κάποιος που έγινε αποδέκτης της βλαβερής σας συμπεριφοράς, πως την λαμβάνουν οι υπόλοιποι άνθρωποι, για να δείτε κι εσείς τι λέει και η συνείδηση (αντίληψη) των άλλων;
Όλες αυτές τις ημέρες "ξεσκίζετε την σάρκα μου" (όχι κυριολεκτικά, αλλά μία ματιά στα σχόλιά σας στο facebook, αρκεί για να γίνει αντιληπτό), την στιγμή που προσπαθείτε να μας πείσετε για να κάνουμε το αντίθετο στα ζώα, ΕΎΓΕ!!! Πιο υποκριτική συμπεριφορά δεν μπορώ να θυμηθώ, εκτός αν νομίζετε ότι μιλάτε στον υπολογιστή που έχετε μπροστά σας κάθε φορά. Σημειώστε, λοιπόν ότι υπάρχει ένα χειρότερο έγκλημα από αυτό που εσείς χαρακτηρίζετε έγκλημα και αυτό είναι η "αιμοβόρα διάθεσή σας" προς οποιονδήποτε έχει διαφορετική άποψη.
Ακόμη και αν δεν αντιλαμβάνεστε τι κάνετε κάθε φορά που προσπαθείτε να επιβάλετε τη άποψή σας, ως αποδέκτης αυτής, οφείλω να σας ενημερώσω πως η συμπεριφορά σας είναι εντελώς ενεργειοβόρα και ψυχοβόρα και για όποιον δεν γνωρίζει βορά σημαίνει τρώω/τροφή, για να καταλάβετε πόσο αντιφατικό είναι από την μία να υποστηρίζεις να μην τρώμε ζώα, επειδή κατά την γνώμη σας είναι κακό και από την άλλη να διαπράττεις κάτι χείριστο "τρώγοντας" την ενέργεια και την ψυχή αυτών που έχουν άλλη γνώμη!
Με κάτι τέτοιες νοοτροπίες "με τον σταυρό στο χέρι", έχουν διαπραχθεί τα ειδεχθέστερα εγκλήματα στην ανθρωπότητα. Δεν βγήκε τυχαία η φράσις. Κι αυτοί καλές προθέσεις ΝΌΜΙΖΑΝ, πως είχαν, για να μην πω και την συγχώρεση στο τσεπάκι!!! Έτσι κι εσείς έχετε βάλει έναν καλό σκοπό, και με βάση τις καλές σας προθέσεις μπορείτε να διαπράξετε τα πάντα γι` αυτόν ακόμη και να βλάψετε, εντελώς διχαστική συμπεριφορά. Σας εφιστώ την προσοχή καθώς θυμίζετε έντονα την αγέλη που στράφηκε και κατασπάραξε κυριολεκτικά την αρίστη Υπατία και τελείωσε τον Ελληνισμό όπως τον γνωρίζαμε!
Μετά για να λάβεις κάτι σοβαρά υπόψιν, χρειάζεται να περιμένεις ώστε να δεις τις συνέπειες των πράξεών του... Όταν λοιπόν δούμε τις συνέπειες της επιλογής σας στην υγιεία σας, ΑΛΛΆ και των παιδιών σας, διότι εδώ είναι το άκρως σοβαρό, τότε θα τα ξανά πούμε σίγουρα! Γιατί μπορεί η αποχή από τις τοξίνες ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΊΟΥ (όχι του κρέατος, το κρέας δεν τις απέκτησε μόνο του) να σας επιβεβαιώνει για αρχή, αλλά για να δούμε και σε βάθος χρόνου!!!
Εδώ εντοπίζεται το μεγάλο πρόβλημα, για μέναν τουλάχιστον: η αισχρή κατάσταση που επικρατεί στα εκτροφεία, με το τι ταΐζουν τα ζώα, τις συνθήκες διαβίωσης και τις ορμόνες που τα φορτώνουν. Εδώ βρίσκετε η αιτία, όλων των προβλημάτων που φέρεται ότι δημιουργεί το κρέας! Το ίδιο δε, ισχύει και για τα φυτά και τα φρούτα, δυστυχώς!
Όταν σταματήσετε να ασχολιέστε με τον καθέναν μας και τις επιλογές του, για το δήθεν καλό των ζώων και κάνετε κάτι πραγματικά φιλόζωο, ενάντια σε αυτούς που τα εκτρέφουν σε ελεεινά εκτροφεία της κακίας ώρας και όταν ασχοληθείτε με τα ζωάκια που υποφέρουν από δήθεν φιλόζωους μέσα σε διαμερίσματα (ξέρω τι λέω), θα ταχθώ υπέρ σας έμπρακτα και θα στηρίξω ψυχή τε και σώματι τον αγώνα σας/μας!
Ακόμη και αν δεν έχετε απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα, εξηγήστε μας τουλάχιστον πως, μία διατροφική επιλογή, έχει άποψη για θέματα πέραν αυτής, όπως η ψυχή, η ηθική, η συνείδηση κ.α. Θέματα που αφορούν θρησκείες και διάφορα φιλοσοφικά ρεύματα, μήπως τελικά ο στόχος, αυτών που υποκινούν το όλο θέμα, δεν είναι η διατροφή; Μήπως είστε τα, εν αγνοία, εργαλεία τους;
Τροφή για σκέψη... Διαχειριστείτε την όπως εσείς νομίζετε καλλίτερα!
Προφανώς κάποιους θα σας ενοχλήσουν αυτά που διαβάζετε, είναι όμως αυτό που λαμβάνουν οι υπόλοιποι από την συμπεριφορά σας και ίσως να ήταν καλό να τα λάβετε πολύ σοβαρά υπόψιν σας την επομένη που θα επιτεθείτε σε συνανθρώπους σας για τις επιλογές τους!
Κλείνω, τονίζοντας αυτό που είπα εξ αρχής, το θέμα του άρθρου δεν είναι αυτό που επιλέγει ο καθένας, για διατροφή του, διότι ΔΕΝ με αφορά. Οι τακτικές επιβολής του όμως με αφορούν και αυτές συζητώ!
Όταν, λοιπόν, ένα θέμα βασίζεται σε εικασίες, όπως αυτές που είδαμε παραπάνω, τότε και τα απορρέοντα συμπεράσματα είναι κι αυτά εικασίες, οπότε δεν έχει κανείς το δικαίωμα βασισμένος σε αυτά να επιβάλλετε στους άλλους, είτε είναι σωστά είτε είναι λάθος.
Συμφωνώ πως με την δική σας αντίληψη, έχετε αρκετά στοιχεία γι` αυτά που διαλέγετε να ακολουθήσετε και καλά κάνετε, γιατί όμως πρέπει να πείσετε κι εμένα να κάνω το ίδιο; Εφόσον θέλετε να καταθέτετε την άποψή σας για υγιεινή διατροφή, είναι καλοδεχούμενο, εκεί όμως τελειώνει η εμπλοκή μας και αν κάποιος το επιθυμεί κάνει την έρευνά του. Αν καλύπτεται την ακολουθεί, αν δεν καλύπτεται όχι, τόσο απλά! Οτιδήποτε άλλο, είναι ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΣΜΌΣ και δεν ξέρω αν έχετε υπόψιν, αυτό διώκεται και από τον νόμο. Αντιλαμβάνεστε πως σε αυτήν την περίπτωση δεν μιλάμε για εικασίες, αλλά για τεκμηριωμένες τακτικές και συμπεριφορές που βλάπτουν τους συνανθρώπους σας!
Η απόφαση είναι δική σας, εγώ έχω πάντα κατά νου, και σας παροτρύνω να μελετήσετε το παρακάτω... Όταν το βλέπω, θυμάμαι πάντα, πως ακόμη και όταν κάποιος βγει από το σπήλαιο, το πρώτο που θα δει, είναι η αντανάκλαση των πραγμάτων σε μία λίμνη, άρα, το να νομίζει κάποιος ότι βγαίνοντας, θα δει και την αλήθεια, αυταπατάται! Γνωρίζω, λοιπόν πολύ καλά, πως ενδεχομένως τα παραπάνω, ίσως να μην είναι η αλήθεια ή να μην είναι ολόκληρη, ξέρω όμως σίγουρα ότι είναι η δική μου αλήθεια, την οποία έχω συνεχώς στο προσκήνιο προς έρευνα. Αναρωτιέμαι, πόσοι ακόμη το κάνετε;
Εύχομαι από καρδιάς σε όλους μας τα καλλίτερα!
Εδώ εντοπίζεται το μεγάλο πρόβλημα, για μέναν τουλάχιστον: η αισχρή κατάσταση που επικρατεί στα εκτροφεία, με το τι ταΐζουν τα ζώα, τις συνθήκες διαβίωσης και τις ορμόνες που τα φορτώνουν. Εδώ βρίσκετε η αιτία, όλων των προβλημάτων που φέρεται ότι δημιουργεί το κρέας! Το ίδιο δε, ισχύει και για τα φυτά και τα φρούτα, δυστυχώς!
Όταν σταματήσετε να ασχολιέστε με τον καθέναν μας και τις επιλογές του, για το δήθεν καλό των ζώων και κάνετε κάτι πραγματικά φιλόζωο, ενάντια σε αυτούς που τα εκτρέφουν σε ελεεινά εκτροφεία της κακίας ώρας και όταν ασχοληθείτε με τα ζωάκια που υποφέρουν από δήθεν φιλόζωους μέσα σε διαμερίσματα (ξέρω τι λέω), θα ταχθώ υπέρ σας έμπρακτα και θα στηρίξω ψυχή τε και σώματι τον αγώνα σας/μας!
Ακόμη και αν δεν έχετε απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα, εξηγήστε μας τουλάχιστον πως, μία διατροφική επιλογή, έχει άποψη για θέματα πέραν αυτής, όπως η ψυχή, η ηθική, η συνείδηση κ.α. Θέματα που αφορούν θρησκείες και διάφορα φιλοσοφικά ρεύματα, μήπως τελικά ο στόχος, αυτών που υποκινούν το όλο θέμα, δεν είναι η διατροφή; Μήπως είστε τα, εν αγνοία, εργαλεία τους;
Τροφή για σκέψη... Διαχειριστείτε την όπως εσείς νομίζετε καλλίτερα!
Προφανώς κάποιους θα σας ενοχλήσουν αυτά που διαβάζετε, είναι όμως αυτό που λαμβάνουν οι υπόλοιποι από την συμπεριφορά σας και ίσως να ήταν καλό να τα λάβετε πολύ σοβαρά υπόψιν σας την επομένη που θα επιτεθείτε σε συνανθρώπους σας για τις επιλογές τους!
Κλείνω, τονίζοντας αυτό που είπα εξ αρχής, το θέμα του άρθρου δεν είναι αυτό που επιλέγει ο καθένας, για διατροφή του, διότι ΔΕΝ με αφορά. Οι τακτικές επιβολής του όμως με αφορούν και αυτές συζητώ!
Όταν, λοιπόν, ένα θέμα βασίζεται σε εικασίες, όπως αυτές που είδαμε παραπάνω, τότε και τα απορρέοντα συμπεράσματα είναι κι αυτά εικασίες, οπότε δεν έχει κανείς το δικαίωμα βασισμένος σε αυτά να επιβάλλετε στους άλλους, είτε είναι σωστά είτε είναι λάθος.
Συμφωνώ πως με την δική σας αντίληψη, έχετε αρκετά στοιχεία γι` αυτά που διαλέγετε να ακολουθήσετε και καλά κάνετε, γιατί όμως πρέπει να πείσετε κι εμένα να κάνω το ίδιο; Εφόσον θέλετε να καταθέτετε την άποψή σας για υγιεινή διατροφή, είναι καλοδεχούμενο, εκεί όμως τελειώνει η εμπλοκή μας και αν κάποιος το επιθυμεί κάνει την έρευνά του. Αν καλύπτεται την ακολουθεί, αν δεν καλύπτεται όχι, τόσο απλά! Οτιδήποτε άλλο, είναι ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΣΜΌΣ και δεν ξέρω αν έχετε υπόψιν, αυτό διώκεται και από τον νόμο. Αντιλαμβάνεστε πως σε αυτήν την περίπτωση δεν μιλάμε για εικασίες, αλλά για τεκμηριωμένες τακτικές και συμπεριφορές που βλάπτουν τους συνανθρώπους σας!
Η απόφαση είναι δική σας, εγώ έχω πάντα κατά νου, και σας παροτρύνω να μελετήσετε το παρακάτω... Όταν το βλέπω, θυμάμαι πάντα, πως ακόμη και όταν κάποιος βγει από το σπήλαιο, το πρώτο που θα δει, είναι η αντανάκλαση των πραγμάτων σε μία λίμνη, άρα, το να νομίζει κάποιος ότι βγαίνοντας, θα δει και την αλήθεια, αυταπατάται! Γνωρίζω, λοιπόν πολύ καλά, πως ενδεχομένως τα παραπάνω, ίσως να μην είναι η αλήθεια ή να μην είναι ολόκληρη, ξέρω όμως σίγουρα ότι είναι η δική μου αλήθεια, την οποία έχω συνεχώς στο προσκήνιο προς έρευνα. Αναρωτιέμαι, πόσοι ακόμη το κάνετε;
Εύχομαι από καρδιάς σε όλους μας τα καλλίτερα!