Τα λιπαρά στη διατροφή μάς κουράζουν.

Οι τροφές που καταναλώνουμε μπορεί ενδεχομένως να επηρεάζουν το επίπεδο υπνηλίας ή εγρήγορσης κατά τη διάρκεια της ημέρας, αναφέρει νέα μικρή έρευνα.

Ερευνητές αξιολόγησαν τα επίπεδα υπνηλίας/εγρήγορσης 31 υγιών μη παχύσαρκων ανθρώπων που κοιμόνταν κανονικά. Στη συνέχεια εξέτασαν τα γεύματά τους.

Η υψηλότερη κατανάλωση λιπαρών συνδέθηκε με αυξημένη υπνηλία την ημέρα, ενώ η μεγαλύτερη πρόσληψη υδατανθράκων συνδέθηκε με αυξημένη εγρήγορση. Δεν εμφανίστηκε σχέση μεταξύ της κατανάλωσης πρωτεΐνης και της υπνηλίας ή της εγρήγορσης.
Τα ευρήματα ήταν ανεξάρτητα από την ηλικία, το φύλο, το ΔΜΣ, την ποσότητα ύπνου και τις θερμίδες, αναφέρει η έρευνα που θα παρουσιαστεί τον Ιούνιο στο ετήσιο συνέδριο Associated Professional Sleep Societies, στη Βαλτιμόρη.

Ο ερευνητής Dr. Alexandros Vgontzas, καθηγητής ψυχιατρικής του Penn State College of Medicine, δήλωσε ότι η αυξημένη κατανάλωση λιπαρών έχει οξεία παρενέργεια στην εγρήγορση των κατά τα άλλα υγιών μη παχύσαρκων ενηλίκων. Πρόσθεσε ότι η υπερβολική υπνηλία και η κούραση την ημέρα είναι πολύ εμφανής στο σύγχρονο κόσμο και σε ανοδική τροχιά. Φαίνεται πως μια διατροφή υψηλή σε λιπαρά μειώνει την εγρήγορση και αυτό μπορεί να έχει επίδραση στην ικανότητα κάποιου να λειτουργεί και στη δημόσια ασφάλεια.

Τα ευρήματα προστίθενται σε προηγούμενες έρευνες που συνδέουν τη διατροφή και την υπνηλία.

Η διατροφή με υψηλά λιπαρά σχετίζεται επίσης με αυξημένο κίνδυνο για ορισμένα είδη καρκίνου και καρδιοπάθειας.

Τα στοιχεία που παρουσιάζονται σε συνέδρια θεωρούνται προκαταρκτικά μέχρι να δημοσιευτούν σε επιστημονικό περιοδικό.

Πηγή: www.iatronet.gr